آشنایی با استرس، آگاهی عمومی را در مورد علل استرس و نحوه کمک به رفع آن در این زندگی سخت و مدرن امروزی افزایش می دهد. استرس می‌تواند از بخش‌های مختلف زندگی، از محل کار و همچنین روابط شخصی وارد شود، و مقابله با آن و رفع  آن مطمئناً برای هر فرد متفاوت است.

آگاهی در مورد آن مطمئناً می تواند به هر کسی که برای مقابله با استرس خود تلاش می کند کمک کند .

تحقیقات و مطالعات زیادی در مورد علت استرس و چگونگی واکنش انسان به آن به روش های مختلف انجام شده است.

استرس یک احساس  است که تقریباً هر فردی در یک زمان در زندگی خود آن را تجربه خواهد کرد. به این ترتیب، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان احتمالاً با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و زندگی‌شان تحت تأثیر منفی آن قرار می‌گیرد.

استرس می تواند بر سلامت فرد تأثیر بگذارد، چه از نظر جسمی، روحی یا عاطفی – و یا ترکیبی از همه آن . استرس می تواند در طول مدت موجب  اضطراب و افسردگی، مشکلات هورمونی، مشکل در خوابیدن، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

آگاهی بیشتر در مورد استرس و یادگیری استفاده از مکانیسم‌های مختلف مقابله با آن، مطمئناً می‌تواند به فردی که تحت تأثیر این احساس ناخوشایند  است کمک کند.

منابع  مفید زیادی برای کمک به مقابله با استرس، خواه مربوط به زندگی شخصی، کار و زندگی یا روابط مختلف باشد، وجود دارد.  آشنایی با اثرات  استرس موجب می شود که افراد استرس را نادیده نگیرند و بیشتر به علل و اثرات آن توجه کنند.

راه های موثر در کاهش استرس

  • آشنایی با اثرات استرس و عوامل استرس زا

مهمترینتاثیر آشنایی با اثرات استرس این است که افراد بر سلامت و تندرستی جسمی، روحی و روانی خود تمرکز کنند. و بر روی کاهش سطح استرس به هر طریق ممکن تمرکز کنند.

  • شرکت در چالش 30 روزه آشنایی با استرس

یکی از راه‌های مبارزه با  استرس، شرکت در چالش 30 روزه آشنایی با استرس است. این چالش 30 روزه افراد را تشویق می کند تا هر روز یک عمل انجام دهند که به سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی آنها کمک  کند. و می تواند در تغییر طرز فکر و دیدگاه فرد نسبت به استرس، و همچنین یافتن راه هایی برای کمک به مقابله با استرس های خاصی که ممکن است در طول زمان آشکارتر و فراگیرتر شوند، واقعا مفید باشد. این روش یک راه عالی برای افراد است تا چیزهای زیادی در مورد خود و محرک های خاصی که با استرس همراه هستند بیاموزند.

  • تمرین تکنیک های کاهش استرس

به کارگیری برخی از  روش‌های ساده  برای کمک به افراد در کاهش تأثیر منفی استرس بر زندگی می واند موثر باشد.

تکنیک های کاهش استرس

  • تمرینات تنفسی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن استرس،  تمرکز بر تنفس است. در هنگام تنفس آهسته نفس بکشید.

  • خندیدن

بیشتر بخندید. برخی از مطالعات نشان داده اند که افراد هنگام تمرین خندیدن، آرامش بیشتری دارند و خلق و خوی بهتری دارند. حتی وقتی هیچ چیز خنده دار نیست! یوگای خنده ممکن است تمرینی برای کاهش استرس باشد.

  • ورزش

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداقل رساندن تأثیر استرس بر بدن و ذهن، ورزش کردن  خوب  است.  ورزش به بهبود خواب، تعادل هورمون ها، افزایش اندورفین و تقویت آرامش کمک می کند. محرک های استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر انجام چالش بالا، قطعا کارهای بیشتری می‌توان انجام داد، نه تنها برای خودتان، بلکه برای افراد دیگر. صحبت کردن در مورد استرس می تواند واقعا مفید باشد، و ممکن است ارزش داشته باشد که با کسانی که به آنها اعتماد دارید تماس بگیرید یا در صورت لزوم به دنبال مشاور حرفه ای در این زمینه باشید. این زمان بسیار خوبی برای تشویق دیگران به صحبت در مورد احساسات خود است، و همیشه سعی کنید در کنار افرادی باشید که ممکن است برای از بین بردن استرس موثرباشند.همه افراد تمایل دارند به طور متفاوتی با استرس کنار بیایند، بنابراین به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی برای مقابله با استرس ممکن است به شخص دیگری نیز کمک کند.

 

منبع :

www.daysoftheyear.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *