اسطوخودوس: این گیاه ضد خستگی و استرس است و مصرف آن می تواند آرامش بخش باشد . اسطوخودوس اضطراب و بی خوابی را کاهش می دهد و باعث افزایش کیفیت خواب می شود.

🌿🌿بابونه : یکی از بهترین گیاهان دارویی است که علاوه بر کاهش اضطراب و بی خوابی، احساس ناخوشی و کسالت جسمی را هم کمتر می کند. این گیاه ،علائم سوزش معده، تهوع و کولیت را تسکین می دهد و مرهم خوبی برای خراش ها و حساسیت های پوستی است.

☘️☘️گل ساعتی : گیاهی آرام بخش و خواب آور است که نوشیدن دمنوش آن مسکنی طبیعی برای ناراحتی های اعصاب محسوب می شود. دمنوش این گیاه اضطراب و استرس را از شما دور می کند و باعث می شود با خیالی آسوده و راحت بخوابید.

🍶🍶سنبل الطیب: بیشتر از دو هزار سال است که ای گیاه برای درمان اضطراب و به عنوان آرام بخش مصرف می شود. تحقیقات نشان می دهد که سنبل الطیب می تواند به افراد برای سریع تر خوابیدن کمک کند.

🍀🍀رازک: گیاهی با طعمی تلخ است که در درمان استرس و بی قراری های شبانه نقش مفیدی دارد. مصرف این گیاه به شما کمک می کند شب ها آرام بخوابید و به خوبی استراحت کنید.

❌❌غذا های نفاخ ممنوع: درمانگران طب سنتی بر این باورند مصرف غذاهای نفاخ که در آن ها مواردی مانند حبوبات و کلم وجود دارد، در وعده ی غذایی شام موجب تولید گاز در دستگاه گوارش شده و به تبع آن مانع از داشتن خوابی عمیق و آرام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *