یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت و کاربردی ، گل ختمی است. گل ختمی گیاهی گل دار از تیره پنیرکیان Malvaceae است. این گیاه علاوه بر کاربردهای درمانی در زمینه اختلالات تنفسی و مشکلات گوارشی برای درمان جای زخم و التهابات پوستی به کار میرود .همچنین یک مرطوب کننده عالی برای پوست به شمار می رود . این گیاه خشکی پوست را درمان می کند و در نتیجه باعث نرمی و صافی پوست شده و پوست را آبرسانی می کند.
در این مقاله طرز تهیه کرم آبرسان با عصاره گل ختمی را ذکر می کنیم .این کرم یک ترکیب مغذی و آبرسان بسیار عالی برای پوست و جلوگیری از چین و چروک می باشد.
مواد لازم :
• اوسرین 25 گرم
• روغن آووکادو 7 گرم
• عرق ختمی 15-10 سی سی
طرز تهیه :
ابتدا اوسرین را که ترکیبی از وازلین و لانولین هست را وزن کرده و کاملا با همزن هم میزنیم تا سفید رنگ شود وحالت پفکی به خود بگیرد. سپس روغن آووکادو که یک ترکیب مغذی و نرم کننده است را به آن اضافه کرده و هم می زنیم . سپس عرق ختمی را که هم خنک کننده و هم آبرسان خوبی برای پوستهای خشک و حساس می باشد را مرحله به مرحله به آن اضافه میکنیم ومجددا با همزن هم میزنیم. مواد استفاده شده در این کرم ، حاوی آبرسان ها بوده و باعث جوانسازی و لطافت و نرمی پوست شما می شود و خصوصا یک ترکیب بینظیر برای پوستهای حساس می باشد که هم صبح و هم شب می توان از آن استفاده کرد .

منبع :
اینستاگرام مرکز آموزش گیاهان دارویی گیاهدانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *