ترکیب گیاهان دارویی جهت بیماری های عفونی تنفسی و آنفولانزا
تخم کتان یک و نیم قسمت
انیسون یک قسمت
رازیانه یک قسمت
آویشن یک قسمت
اکیناسه یک قسمت

طرز تهیه و مقدار مصرف:
مقدار یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را که قبلا به صورت پودر درآمده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه باقی بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده صبح و شب می توانید یک فنجان میل کنید.

داروخانه سبز برای عفونت های ویروسی

اکیناسه
کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، مصرف اکیناسه را در درمان علایم شبه آنفولانزا تایید کرده است. این گیاه بومی امریکای شمالی است.
سیر
چندین ترکیب گوگردی موجود در سیر بر ویروس ها موثر هستند.
بادرنجبویه
مصرف این گیاه برای درمان بیماری های ویروسی، مخصوصا تبخال بسیار توصیه شده است.
شیرین بیان
یکی از ۸ ترکیب ضد ویروسی شیرین بیان (گلیسیریزین) مانع انجام بسیاری فرآیندهای مربوط به تکثیر ویروس ها می شود.
می توانید با چند قاشق مرباخوری خردکرده ریشه شیرین بیان در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و بعد از ۱۰ دقیقه خیس خوردن بنوشید.
اوکالیپتوس
ترکیبات موجود در اکالیپتوس خواص ویروس کشی دارند.
زنجبیل
زنجبیل دارای ترکیبات ضد ویروسی است. اگر به بیماری ویروسی مبتلا شده اید، کمی زنجبیل بیشتر در غذا بریزید یا چای زنجبیل بنوشید.
بسیاری از ترکیبات ضد ویروسی زنجبیل در زردچوبه هم موجودند.

اسانس اکالیپتوس و آنفولانزا
اسانس اکالیپتوس دارای میزان فراوانی ترکیب سینئول است.
این اسانس از نظر دارویی برای درمان سرماخوردگی بسیار ارزشمند است.
اسانس اکالیپتوس ضدعفونی کننده و ضدویروسی قوی است که بر روی بیشتر ویروس های آنفولانزا موثر است

ترکیب اسانس های اکالیپتوس و ریحان اثر فزاینده ای بر رشد باکتری ها دارند.
اسانس اکالیپتوس را با روغن هایی مانند زیتون، کنجد و آفتابگردان میتوان ترکیب کرد و هم به صورت موضعی و هم به صورت آروماتراپی مصرف کرد.
هیچ گاه از اسانس ها به ویژه اکالیپتوس به صورت خالص استفاده نشود و حتما در ترکیب با روغن ها، کرم ها و پمادها به کارروند.
اسانس اکالیپتوس به طور مستقیم جلوی بینی گرفته نشود که حتی موجب خفگی در کودکان میشود.
اسانس ها را به تنهایی به صورت خوراکی نمیتوان مصرف کرد.

چوب میخک برای درمان آنفولانزا
اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه آبریزش بینی دارید، معنی‌اش این است که کم‌کم سرما خورده‌اید و در حال آنفولانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع بدتر شود.
چوب میخک نه تنها ضدباکتری هست بلکه خواص ضد ویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آنها جلوگیری می‌کند.

روش استفاده: در یک فنجان آب جوش ۲ عدد چوب میخک و ۱ تکه پوست دارچین و ۱ شاخه آویشن بندازید. اجازه دهید موادتان به مدت ۳ دقیقه بجوشد و سپس بگذارید تا یک ربع دم بکشد. هر روز ۳ تا ۴ فنجان از این دم‌کرده‌ی خانگی‌تان بنوشید(بعد از غذا) تا علائم بیماری کاملا رفع شود.

جوشانده ضدآنفولانزا
گیاهان می توانند در عفونت ها بزرگترین حامی ما باشند ، با تقویت سیستم ایمنی بدن در مراحل اول از پیشروی بیماری جلوگیری می کنند! گیاهان دارویی با خواص دارویی و غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تامین می کنند. این فرمول ساده را برای سلامتی و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا در روزها و شب های پاییزی امتحان کنید.
مواد لازم:
ریشه قاصدک
ریزوم زنجبیل
میوه سرخ ولیک
ریشه باباآدم
طرز تهیه:
۲۸ گرم گیاه و ۱ لیتر آب را در ظرفی ریخته روی اجاق بگذارید. حرارت را ملایم کرده، وقتی شروع به جوشیدن کرد، در ظرف را بگذارید و جوشانده خود را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپوشانید. توجه داشته باشید که حرارت ملایم باشد.
علاوه بر خواص مغذی قاصدک و باباآدم ، آنها موجب سم زدایی طبیعی بدن و تقویت کبد می شوند. میوه سرخ ولیک باعث تقویت سیستم عصبی ، خواص مغذی و همچنین اثر مرطوب کننده دارد. این یک فرمول خشک کننده عفونت است، بنابراین با آب زیادی میل شود. زنجبیل گرم کننده ، ضد التهاب و هضم کننده است. اگر احساس سرماخوردگی دارید ، میزان مقدار زنجبیل را در فرمول خود افزایش دهید ، حمام گرم بگیرید و به خودتان اجازه دهید عرق کنید. با افزایش دمای بدن ، می تواند بدن شما را در مقابله با سرماخوردگی پشتیبانی کند.

شربت زنجبیل ضد آنفولانزا و سرماخوردگی:
نصف فنجان پودر زنجبیل با یک فنجان زنجبیل تازه،کمی دارچین را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بگذارید تا آب نصف شود. صاف و بعد از خنک شدن با یک فنجان عسل مخلوط کنید و هر بار می توان یک قاشق از شربت را با آب گرم مخلوط کرده میل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *