مقدمه

پوست ما به طور مداوم در حال بازسازی است و سلول های مرده جای خود را به سلول های جدید می دهند. اما گاهی اوقات این سلول های مرده روی سطح پوست باقی می مانند و باعث کدر شدن، زبری و ناهموار شدن پوست می شوند. در اینجا است که اسکراب بدن به کمک ما می آید.

اسکراب بدن محصولی لایه بردار است که با استفاده از ذرات ریز ساینده، سلول های مرده را از سطح پوست جدا می کند و به روشن شدن، نرم شدن و لطیف شدن پوست کمک می کند.

چه مواقعی باید از اسکراب استفاده کنیم؟

  • به طور کلی، اسکراب صورت و بدن باید دو بار در هفته استفاده شود.
  • در فصل های گرم که تعریق زیاد است و پوست سلول های مرده بیشتری تولید می کند، می توانید تعداد دفعات استفاده از اسکراب را به سه بار در هفته افزایش دهید.
  • اگر پوست خشکی دارید، می توانید از اسکراب های ملایم تر و با دانه های ریزتر استفاده کنید و فواصل استفاده از آن را بیشتر کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از اسکراب، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.

فواید استفاده از اسکراب ها

  • لایه برداری و حذف سلول های مرده: اسکراب به از بین رفتن سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند و پوست را روشن تر، صاف تر و شاداب تر نشان می دهد.
  • باز کردن منافذ پوست: اسکراب با از بین بردن سلول های مرده، منافذ پوست را باز می کند و به تنفس بهتر پوست کمک می کند.
  • جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست: لایه برداری با اسکراب، به جذب بهتر کرم ها، لوسیون ها و سایر محصولات مراقبت از پوست کمک می کند.
  • جلوگیری از جوش و آکنه: اسکراب با باز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده، به جلوگیری از جوش و آکنه کمک می کند.
  • بهبود گردش خون: ماساژ دادن پوست با اسکراب، به بهبود گردش خون در پوست کمک می کند.

نکاتی که باید هنگام استفاده از اسکراب به خاطر داشته باشید

  • از اسکراب بیش از حد استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از اسکراب می تواند پوست را خشک و تحریک کند.
  • از اسکراب روی پوست زخمی یا ملتهب استفاده نکنید.
  • بعد از استفاده از اسکراب، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر بعد از استفاده از اسکراب، پوست شما دچار سوزش یا قرمزی شد، استفاده از آن را متوقف کنید و با یک متخصص پوست مشورت کنید.

چگونه از اسکراب بدن استفاده کنیم؟

  1. پوست خود را مرطوب کنید. قبل از استفاده از اسکراب، پوست خود را با آب ولرم خیس کنید.
  2. اسکراب را به پوست خود بمالید. مقداری اسکراب را به کف دست خود بریزید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید و به نقاطی که بیشتر مستعد تجمع سلول های مرده هستند، مانند زانوها، آرنج ها و پاها، توجه بیشتری کنید.
  3. از اسکراب روی صورت خود استفاده نکنید. پوست صورت حساس تر از پوست بدن است و به اسکراب های مخصوص صورت نیاز دارد.
  4. اسکراب را به مدت 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
  5. اسکراب را با آب ولرم بشویید.
  6. پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم و تمیز خشک کنید.
  7. از لوسیون یا مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از استفاده از اسکراب، از لوسیون یا مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.

اسکراب بدن در حمام

بهترین زمان برای استفاده از اسکراب بدن، در حمام است. بخار آب به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و اسکراب را راحت تر جذب پوست می کند.

اسکراب را بر روی پوست مرطوب استفاده کنید

همیشه قبل از استفاده از اسکراب، پوست خود را با آب ولرم خیس کنید. این کار به ذرات ساینده اسکراب کمک می کند تا به راحتی روی پوست حرکت کنند و سلول های مرده را از بین ببرند.

آرام اسکراب کنید

اسکراب را به آرامی و با حرکات دایره ای کوچک روی پوست خود ماساژ دهید.از ماساژ دادن محکم جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود. نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد، شامل پیشانی، بینی و چانه می‌باشند.

اسکراب را به صورت دورانی بمالید

اسکراب را با ماساژهای دورانی کوچک بر روی پوست شروع کنید و هیچ نقطه­ای از پوست­تان را جا نگذارید. اسکراب را از صورتتان شروع کنید و بعد کم کم همه بدنتان را اسکراب نمایید. زیر زانوها و آرنج­هایتان را فراموش نکنید. حواستان به نقاطی که اسکراب می­کنید، باشد هنگام اسکراب پوستتان حواستان به نقاط حساس بدن مانند سینه­ها و پایین تنه، گردن و صورت­تان باشد. پوست این مناطق حساس­تر می­باشند، پس باید این مناطق را آرام تر ماساژ دهید. فشار بیشتری را بر روی پوست زانوها، آرنج ها و پاها وارد کنید، زیرا پوست این نقاط از بدن ضخیم­تر می­باشند.

در مواردی که پوست­تان بسیار ضخیم و کلفت است، اسکراب را همراه لیفی بر روی پوستتان ماساژ دهید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید. لیفی که برای اسکراب استفاده می­کنید نباید اسفنجی و نرم باشد و هنگامی که خیس است مانند اسفنج نرم نشود.

اسکراب را بشویید

وقتی اسکراب بدن­تان تمام شد، آن را برای مدت طولانی روی پوستتان نگذارید، زیرا پوست­تان بسیار خشک و دچار خارش می­شود. لذا پوست خود را خوب بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده است. هنگامی که تمامی مواد کاملا شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهید داشت.

پوست خود را خشک کنید

پوست خود را با حوله‌ای نرم و خیلی آرام خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید.

از لوسیون استفاده کنید

بعد از اسکراب پوست، مقدار زیادی لوسیون را بر روی پوست تان بمالید. از کرم صورت نیز بر روی صورت و گردن تان استفاده کنید. لوسیون را باید مسقیما بعد از اسکراب استفاده کنید. به این طریق صورت­تان مرطوب شده و دچار خشکی نمی­شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *