برای تهیه این صابون از ژلها و روغنهای گیاهی استفاده می شود که شامل ژل کتیرا ، ژلاتین، روغن نارگیل ، روغن کرچک و روغن بادام شیرین می باشد. ابتدا اشاره ای به خواص عناصر تشکیل دهنده صابون لیفت ابرو می پردازیم.
ژل کتیرا
کتیرا محصولی گیاهی است و در واقع، صمغ خشک‌ شده چندگونه از گیاه گَوَن است و با استخراج صمغ موجود در ساقه‌های گون است که می‌توانیم به کتیرا دست یابیم. ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده این ماده است؛ ماده‌ای که نه بوی خاصی می‌دهد، نه مزه‌ای و نه حالت چسبنده ای دارد. کتیرا فیبر محلول زیادی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که برای پوست بسیار مفید باشد. فیبر محلولِ موجود در این ماده سبب سم‌زدایی می‌شود و پوستی صاف و درخشان ایجاد میکند. کتیرا خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.
ژلاتین
ژلاتین درواقع کلاژن خشک‌شده است و کلاژن مهم‌ترین ماده‌ی پوست و ضامن حفظ انعطاف و استحکام سلول‌های پوستی است. با مصرف ژلاتین و افزایش میزان کلاژن پوست ما جوان‌تر و سالم‌تر باقی می‌ماند.
روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای چربی‌های اشباع‌شده و اسیدهای چرب مفیدی است که می‌تواند به سلامت پوست و مو کمک کند. این روغن دارای خواص نرم‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی، ضد قارچ و ضدالتهاب است که برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری هستند.
روغن کرچک
روغن کرچک خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد . روغن کرچک این خاصیت خود را از اسید ریزینولئیک موجود در ترکیباتش به دست می‌آورد. چرا که این ماده می‌تواند از رشد باکتری‌هایی مضر پوستی جلوگیری کند.روغن کرچک در ترکیبات خود از اسیدهای چرب مختلف و مفیدی برای پوست تشکیل شده است. در نتیجه جذب این روغن‌ها می‌توان پوستی نرم و لطیف داشت. روغن کرچک در ترکیبات خود دارای تری گلیسیرید است. این ماده سبب می‌شود تا آلودگی‌های قرار گرفته درون منافذ باز پوست از بین بروند و پوست شاداب‌تر و براق‌تر دیده شود.
روغن بادام شیرین
روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست ،توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.
طرز تهیه صابون لیفت ابرو
برای تهیه این صابون دو قاشق ژل کتیرا و ژلاتین را مخلوط کرده و به آن ۲ قاشق رو غن نارگیل و ۲ قاشق روغن کرچک و۳ قاشق روغن بادام شیرین اضافه کرده و با هم زن ،مخلوط را خوب هم میزنیم تا یکنواخت شود و هنگامی که مقداری به غلظت رسید صابون لیفت ابرو آماده می باشد.
منبع:
Instagram.com/giahdaneh

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *