• روغن پرتقال
خواص رو غن پرتقال :
تقویت کننده قوای جنسی،ضد التهاب،ضد پیری،ضد جوش،ضد چروک پوست،ضد نفخ و زیاد کننده ادرار، کاهش نگرانی و عصبانیت، روشن کننده پوست ، ضد لک
طرز تهیه :
• پوست پرتقال رنده شده را در یک کاسه ی شیشه ای بریزید و مقداری روغن زیتون بر روی آن بریزید به گونه ای که کامل روی پوست پرتقال ها را بپوشاند.
• کاسه ی شیشه ای را برای چند ساعت بر روی یک قابلمه ی حاوی آب در حال جوش بگذارید. بخار آب جوش باعث داغ شدن روغن درون ظرف شیشه ای شده و در نتیجه به خارج شدن اسانس پوست پرتقال ها کمک می کند.
• توجه داشته باشید که در این مرحله روغن نباید بجوشد چون روغن های ضروری نسبت به گرما حساس هستند و خاصیت خود را از دست می دهند.
• روغن پرتقال آماده است، آن را پس از خنک شدن از صافی رد کنید، درون ظرف شیشه ای تیره رنگ بریزید و در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.
• این روغن پرتقال را می توان به مدت شش ماه استفاده کرد.
روغن به
به سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است. به رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.
روغن دانه به یک ضد آفتاب ،ضد چروک و ضد جوش است. مالیدن این روغن بر بدن برای درمان جرب و گال، معالجه شوره ی سر ، شپش بدن، صدای وز وز گوش، زخم ها و سوزش دهان مفید است . مالیدن روزانه ی یک مرتبه روغن به روی کف دست و پا از دفع عرق زیاد جلوگیری می کند.
طرز تهیه:
جهت تهيه روغن به ، به را تكه تكه كرده و بپزيد سپس آب آنرا بگيريد و با دو برابر وزن آن روغن زيتون مخلوط كرده و آنقدر بجوشانيد تا تمام آب آن بخار شود و فقط روغن باقي بماند البته باید دقت داشت كه روغن نسوزد .
روغن تخم کدو
ضد چین و چروک ، کاهنده ی چربی اضافه، سرخ کننده ی پوست، درمان خارش ناشی از حرارت، جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو، تقویت کننده ی مغز و اعصاب است.
طرز تهیه :
در یک روش، روغن دانه ها بدون حرارت دادن و با تحت فشار قرار دادن دانه استخراج می شود. روش استخراج با پرس سرد بهتر است زیرا آنتی اکسیدان های مفید روغن حفظ می شود و بخاطر گرما خراب نمی شود یا از بین نمی رود.
• .ر‌وغن هسته انار
هسته و میوهٔ انار به‌دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان،ویتامین Cویتامین A و مواد معدنی فراوان برای سلامت پوست،درمان دیابت و سلامت قلب بسیار مناسب است.
باعث تقویت و جوان سازی پوست، بازسازی بافت پوست، رفع افتادگی پوست، از بین برنده ی ترکهای پوستی( به ویژه بعد از زایمان ) ، جلوگیری از شوره ی سر ، ضد التهاب پوست،ضد چروک پوست، لایه بردار پوست، ضد اگزما، ضد سرطان سینه،تقویت مو،از بین برنده ی قوی تتوو خالکوبی می باشد .
طرز تهیه:
برای استخراج روغن هسته انار، هسته‌های رسیده به طور سرد تحت‌ فشار قرار می‌گیرند تا کیفیت آنزیم‌ها، مواد مغذی و ویتامین‌های آن‌ را حفظ کنند. نتیجه نهایی یک روغن بدون بو با قوام نازک و مایع است که ممکن است کمرنگ یا با کمی رنگ
کهربایی باشد.

منبع :
پیج اینستاگرام آ‌موزشگاه گیاهان دارویی گیاهدانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *