رنگ کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی علاوه بر زیبایی موها باعث تقویت آن ها نیز میشود، ترکیبات طبیعی این رنگ موها مانع ایجاد ریزش و آسیب رساندن به موها میشود.
تنوع در رنگ موهای گیاهی بسیار کمتر از رنگ موهای شیمیایی است و نمی توان با رنگ موهای گیاهی موها را به صورت ترکیبی رنگ زد ولی مزیت این رنگ موها این است که آسیبی به موها وارد نمی کنند و باعث استحکام موها می شوند.باید توجه داشت که اگر از رنگ موهای گیاهی استفاده می شود تا مدت زیادی نمی توان رنگ موی خود را تغییر داده و یا با کمک رنگ موهای شیمیایی موها را رنگ زد.
اگرچه این رنگ ها تنوع رنگ موهای شیمیایی را ندارد اما بی ضرر است. رنگ موهای گیاهی معمولا پوشش بهتری در موهای سفید ایجاد می کند. در رنگ کردن مو به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع رنگ مو حتی گیاهی باعث سفیدی بیشتر موها می شود ،پس در صورت نیاز، سر را رنگ کنید. در اینجا چند دستورگیاهی برای رنگ کردن مو درنظر گرفتیم تا شما را از رنگ های شیمیایی تا حدودی بی نیاز سازیم.
طرزتهیه رنگ موی گیاهی برای موهای تیره
مهمترین نکته ای که باید در نظرگرفت این است که برای استفاده از این رنگ مو باید موی شما در حالت کاملا طبیعی و بدون هایلایت و رنگهای شیمیایی و سایر موارد باشد بنابراین باید ابتدا منتظر بود رنگ مو به حالت طبیعی بازگردد سپس از رنگ گیاهی استفاده کنیم. نکته بعدی این است که رنگ موهای گیاهی باید چند مرتبه استفاده شود .
مواد لازم:
• یک قاشق مرباخوری گیاه مریم گلی
• یک قاشق مرباخوری چای سیاه ( خارجی بهتر است)
• یک لیتر آب مقطر
• یک قاشق مربا خوری الکل ۴۵ درجه
گیاهان را خورد کرده ، در آب مقطر ریخته و با حرارت ملایم ۲ ساعت میجوشانیم ،سپس عصاره به دست آمده آن سرد شود و در نهایت از صافی رد کرده و الکل را به آن اضافه میکنیم .
به موهای تمیز و خشک شده طی ۴ تا ۵ هفته این رنگ را استفاده می کنیم.

منبع:
اینستاگرام آموزشگاه گیاهان دارویی گیاهدانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *