ماسک عسل و هویج برای داشتن پوستی با طراوت و لطیف استفاده می‌شود .سال هاست که افراد از میوه ها و سبزیجات تازه برای زیبایی و لطافت پوست کمک می گیرند و یکی از این میوه های مفید برای پوست هویج است که خاصیت ضد پیری دارد. هویج ، سرشار از ویتامین های A و E است که دو ویتامین ضروری پوست به شمار می آیند و در ممانعت از پیری زودرس پوست موثر هستند. در ادامه باید بگوئیم نگران نباشید ، این ماسک رنگ پوست شما را زرد نمی کند. این ماسک به طرز فوق العاده ای از پوست شما مراقبت می کند.
دو نمونه ماسک هویج و عسل برای پوست
ماسک شماره 1 – ماسک هویج و عسل
مواد لازم :
هویج متوسط یک عدد
عسل یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
آب لیموی تازه نصف یک عدد
طرز تهیه :
ابتدا هویج را خوب بپزید و بعد به شکل پوره درآورید. عسل و روغن زیتون را با آن مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را هم به آن بیفزایید. این ماسک برای پوست چرب موثر است. البته اگر پوست خشکی دارد به جای ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ، ۸ قطره آب لیمو اضافه کنید. ماسک را ۱۵ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و بعد بشویید.
ماسک شماره 2 – ماسک عسل و هویج
مواد لازم :
هویج بزرگ رنده شده یک عدد
نشاسته یک قاشق غذا خوری
عسل یک قاشق غذا خوری
خامه ترش یک پیمانه
طرز تهیه:
مواد را با هم ترکیب کنید و چند لحظه منتظر بمانید.ماسک را به صورت بزنید و بگذارید نیم ساعت روی صورت بماند.بعد از نیم ساعت صورت را با آب ولرم بشوئید.
کرم مرطوب کننده بزنید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.
اکنون که روش درست کردن ماسک هویج و عسل را یاد گرفتید کمی از فواید ماسک هویج و عسل بگوییم.
فواید بی شمار ماسک عسل و هویج طراوت را به پوست بر می گرداند. با استفاده از این ماسک عسل و هویج پوست به تمام مواد مغذی که نیاز دارد می رسد. استفاده مداوم ماسک عسل و هویج هم نشانه های پیری ، خطوط و چین و چروک ها را به مرور زمان در پوست از بین می برد و هم پوست را شفاف و روشن می کند. با استفاده از ماسک عسل و هویج دیگر از لکه ها و جوش های سر سیاه راحت می شوید و به شکرانه ماسک عسل و هویج دیگر چنین مشکلاتی نخواهید داشت.
آیا استفاده از ماسک عسل و هویج برای همه پوست ها مناسب است؟
بله ماسک عسل و هویج را می توان برای انواع پوست ها به کار برد زیرا ویتامین های موجود در آن به پوست ها هیچ آسیبی نمی تواند برساند. اما اگر مشکل شدید پوستی و یا آکنه های عمیق دارید حتما قبل از استفاده ماسک عسل و هویج با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید چون ممکن است پوست به مواد این ماسک حساسیت نشان دهد. بهترین راه برای استفاده از ماسک عسل و هویج برای پوست های چرب این است که کمی برگ نعناع خرد شده را با پوره هویج مخلوط کنیم و به مدت نیم ساعت روی پوست بمالیم. نعناع منافذ پوست را منقبض می کند و چربی پوست را می گیرد. پوست های نرمال تا چرب هم می توانند به این ماسک عسل خام اضافه کنید تا به پوست رطوبت رسانی کند. پوست های حساس نیز می توانند به ماسک هویج روغن نارگیل اضافه کنید تا التهاب و قرمزی پوست را کاهش دهد.

منبع : www.asalkade.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *