استفاده از آلوئه ورا برای مراقبت از پوست

آلوئه ورا برای طیف وسیعی از مراقبت‌های پوستی استفاده می‌شود. برگ های آلوئه حاوی ژلی شفاف هست که ویتامین ها، مواد معدنی ، قندها ، آنزیم ها، سالسلیک اسید را در خود جای داده است و باعث مزایای فراوانی در زمینه مراقبت از پوست شده است.

کاربردهای آلوئه ورا در زمینه مراقبت از پوست :

تسکین آفتاب سوختگی
شناخته شده ترین کاربرد آلوئه ورا درمان آفتاب سوختگی است. به دلیل خواص مرطوب کنندگی طبیعی و متعاقباً التیام بخش، تحقیقات نشان داده است که آلوئه ورا می تواند به بهبود سوختگی های درجه یک و دو روی پوست کمک کند.برخی تحقیقات نشان داده اند که آلوئین ، ترکیبی که در گیاه آلوئه یافت می شود، دارای خواص ضد التهابی است که به روند بهبودی پوست کمک می کند. آلوئه همچنین مملو از آنتی اکسیدان است و پوستی را که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته و آسیب دیده است را درمان می کند.
• از بین بردن لکه های تیره پوست
لکه های تیره روی پوست که به عنوان هایپرپیگمانتاسیون نیز شناخته می شوند، به دلایل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آکنه یا روند طبیعی پیری بوجود می آیند.ترکیبی به نام آلوئزین که در گیاه آلوئه‌ورا یافت می‌شود، می‌تواند باعث روشن شدن پوست و از بین بردن لکه ها شود .
مرطوب کننده پوست
برگ گیاه آلوئه ورا غنی از آب است، به خصوص در داخلی ترین لایه، بنابراین به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت کمک می کند.و دارای موکوپلی ساکارید می باشد که می تواند به حفظ رطوبت در پوست کمک کند.موکوپلی ساکاریدها، همانطور که در گیاه آلوئه یافت می شوند، به حفظ رطوبت در پوست کمک می کنند. هنگامی که آلوئه ورا به صورت موضعی استفاده شود، نشان داده شده است که آب موجود در خارجی ترین لایه پوست را افزایش می دهد و آن را به یک ماده ایده آل برای انواع پوست های خشک تبدیل می کند.
نرم کننده موی سر
از آلوئه ورا می توان به عنوان ماسک پوست سراستفاده کرد که موجب تسکین سوزش، لایه برداری، آبرسانی مجدد و حتی تقویت و صاف کردن فولیکول های مو می شود. همچنین برای صاف و براق نگه داشتن موها و برای کمک به از بین بردن سلول های مرده پوست سرمی توان از آن استفاده کرد.
کاهش چین و چروک پوست
پوست هیدراته، پوستی شاد و سالم است و همانطور که می دانیم، رطوبت کافی باعث از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک پوست میشود. . آلوئه علاوه بر توانایی آن در کمک به بازسازی و حفظ رطوبت در پوست، تولید اسید هیالورونیک و فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست را نیز تحریک می کند که همه اینها برای هیدراته، سفت و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست ضروری هستند. که با افزایش سن به طور طبیعی کاهش می یابد.
از بین بردن آکنه
علاوه بر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی، آلوئه ورا منبع طبیعی اسیدهای سالیسیلیک است که می تواند به رفع جوش هایی مانند جوش های سر سیاه و سر سفید نیز کمک کند. ژل آن در ترکیب با کرم ترتینوئین در درمان آکنه های التهابی و غیر التهابی موثر است.
درمان اگزما وپسوریازیس
پوست آسیب دیده مستعد عفونت‌های قارچی و باکتریایی است و آلوئه ورا را می‌تواند یک ضدعفونی‌کننده در برابر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد. استفاده از کرم آلوئه ورا برای پسوریازیس نیز ممکن است به کاهش پوسته پوسته شدن، قرمزی و تحریک ناشی از این اختلال کمک کند.
درمان شوره سر
خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این گیاه به پیشگیری و درمان کامل شوره سر کمک می کند.

از بین بردن ترکهای پوستی
یکی دیگر از علائم پوستی ناخواسته خطوط ایجاد شده بر روی پوست بخصوص در بارداری و خطوط چاقی و لاغری می باشد که استفاده موضعی از آلوئه ورا در کاهش ظاهر و جلوگیری ازخطوط ایجاد شده موثر است.اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز ناشناخته است، توانایی آلوئه برای کمک به محو کردن ترک‌های پوستی احتمالاً تا حدی به دلیل خواص ترمیم‌کننده پوست و ضدالتهابی آن و تولید اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین می باشد.
منبع :
www.mindbody.com

طریقه ساخت کلینزر آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ۳۰ میلی لیتر
روغن زیتون ۵۰ میلی لیتر
گلاب ۰ ۳ قطره
اسانس رز ۴ قطره
اسانس پرتقال یا گریپ فروت ۲ قطره
همه مواد را با مخلوط کن مخلوط کنید و در شیشه ای بریزید و موقع مصرف به هم بزنید . روی پوست خود از این کلینزر ماساژ بدهید و بعد با یک دستمال پاک کنید .

اطلاعات بیشتر درکارگاه های آموزشی آنلاین گیاه دانه
@giahdaneh

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *