یک ترکیب ادویه خوشمزه که ایمنی را تقویت می کند

هزاران سال است که بسیاری از گیاهان و ادویه های خاور دور طعم معطری را به غذاهای هندی آورده اند. با این حال، در سال های اخیر، علم ثابت کرده است که این ادویه ها دارای خواص دارویی زیادی نیز هستند. یک ترکیب ادویه خاص در قفسه‌های بسیاری از آشپزخانه‌ها در سراسر آسیای جنوبی قرار دارد که به خاطر خصوصیات کمی شیرین و خوش طعم و همچنین فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، مورد احترام است. من در مورد گرام ماسالا صحبت می کنم.

گرام ماسالا  ترکیبی از ادویه جات است که عمق و پیچیدگی باورنکردنی به غذا اضافه می کند.

در زبان هندی گرام به معنای گرم و ماسالا به معنای ادویه است. این ترکیب ادویه گرم و تند از شمال هند سرچشمه می گیرد و به گرم کردن شکم و بهبود خلق و خوی در زمستان های سرد کمک می کند.

محبوبیت آن به سرعت باعث شد که در سراسر کشور به یک عنصر اصلی تبدیل شود و مناطق مختلف آن را مطابق با ویژگی آشپزی منحصر به فرد خود تطبیق دهند. در شمال هند شیرین و تند است، در حالی که در مناطق دوردست جنوب، فلفل قرمز داغ در این ترکیب گنجانده شده است.

ثابت شده است که چندین ادویه مختلف در این ترکیب از سیستم ایمنی حمایت می کنند و از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها جلوگیری می کنند. گرام ماسالا همچنین مملو از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت بیشتر ایمنی می شود و می تواند التهابات را کاهش دهد.

طبق طب آیورودا، ادویه های موجود در گرام ماسالا گرم کننده، افزایش دهنده متابولیسم و تقویت کننده هضم هستند. میخک و زیره از سوء هاضمه جلوگیری و از تجمع اسید در روده جلوگیری می کنند، در حالی که فلفل سیاه یک تقویت کننده طبیعی متابولیسم است.

آماده کردن ترکیب خانگی گرام ماسالا به شما این امکان را می دهد که تعادل کاملی را بین تمام طعم های موجود ایجاد کنید. شما می توانید میزان گرمی و تندی آن را مطابق با ذایقه خود تغییر دهید.

مخلوط ادویه گرام ماسالا

1 قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده

1 و نیم قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده

1 ونیم قاشق چایخوری هل آسیاب شده

1 ونیم قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

نصف قاشق چایخوری میخک آسیاب شده

نصف قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

طرز تهیه:

1. زیره، گشنیز، هل، فلفل، دارچین، میخک و جوز هندی را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

2. مخلوط را داخل ظرف دربسته بگذارید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

*نکته: برای ترکیبی تند و طعم‌دارتر، می‌توانید زیره، گشنیز، هل و فلفل سیاه را خشک کنید، سپس آن‌ها را در آسیاب قهوه یا ادویه آسیاب کنید.

گرام ماسالا به طرز باورنکردنی همه کاره است – به سوپ ها، کاری، خورش ها، دال ها و خوراک حبوبات یا سبزیجات اضافه کنید. حتی می توانید آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید. در سمبوسه های خانگی هم عالی می شود!

هرچه به سمت پاییز می رویم، بیشتر هوس غذاهای تندتر و مقوی‌تر می‌کنیم، و گرام ماسالا هر بار طعم تندتری دارد.

منبع:www.thesacredscience.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *