• بومادران

روش تهیه جوشانده بومادران

مقدار 2 تا 4 گرم از سرشاخه های گلدار را با حدود یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه می جوشانیم، سپس صاف کرده و پس از سرد شدن با نبات یا عسل میل می شود. این مقدار مصرف را می توان بین یک تا سه بار در روز تکرار کرد.

کاربردهای درمانی جوشانده بومادران

رسوبات رگ ها و اجزای بدن را از بین می برد. برطرف کننده ورم رگ ها می باشد. برای جلوگیری از خون ریزی بینی از دمنوش بومادران بنوشند. کاهنده قندخون و فشار خون است. برای درمان بیماری های قلبی مانند ضعف قلب و گرفتگی و درد ناحیه قلب و ورم عضله قلب و سکته قلبی می توان استفاده کرد. در درمان اختلالات قاعدگی (مشکلات پیش قاعدگی PMS، منظم شدن قاعدگی، کاهش خونروی ماهیانه و کاهش درد)، علائم یائسگی نیز موثر است.

روش تهیه آبزن بومادران

100 گرم گیاه بومادران را در 20 لیتر آب (به صورت استحمام) می باشد. آبزن در اصطلاح به وسیله ای گفته می شود که در حمام ها قرار داشته و طول آن به اندازه قد انسان بوده و در حال حاضر به آن وان گفته می شود.

کاربرد درمانی آبزن بومادران

در تسکین دردهای Psychosomatic در قسمت لگن خانم ها، التیام بخش زخم، شقاق و التهابات پوستی و مخاطی مفید است.

عوارض جانبی

مقدار مصرف زیاده از حد ممکن است تداخلاتی با داروهای ضد انعقاد، فشارخون، ادرار آور و مسکن ایجاد نماید.

 

  • گل سرخ

روش تهیه دم کرده گل سرخ

6 گرم گلبرگ (خشک) را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه می گذاریم دم بکشد، سپس آن را صاف کرده و تا روزی 2 لیوان مصرف می کنیم. می توان صاف شده را در یخچال نگهداری کرد.

کاربرد درمانی دم کرده گل سرخ

در مصارف خارجی برای شستن زخم ها و در حمام ها نیز از آن استفاده می شود. همچنین می توان برای مرطوب کردن پوست آن را به پنبه آغشته کنید و بر روی پوست بمالید. به صورت خوراکی آرام بخش و تقویت کننده قلب است.

روش تهیه گلاب

گلاب از طریق تقطیر گلبرگ های گل سرخ به همراه آب به دست می آید.

کاربرد درمانی گلاب

ضد التهاب، خنک کننده و نرم کننده پوست، مقوی قلب و ضد افسردگی می باشد.

عوارض جانبی

گلبرگ و گلاب و اسانس گل سرخ در حد مصرف دارویی و خوراکی عارضه جانبی ندارد.

  • بیدمِشک

روش تهیه دم کرده بید مشک

50 گرم برگ و یا سنبله درخت را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید حدود 10 دقیقه دم بکشد سپس آن  را صاف کنید. مقدار مصرف آن یک فنجان قبل از هرغذا است.

کاربرد درمانی دم کرده بیدمشک

برای رفع بی اشتهایی یک فنجان دم کرده بیدمشک را قبل از از غذا بنوشید. برای دفع کرم های معده و روده یک فنجان از دم کرده آن را، 3 بار در روز بنوشید. تب بر و مسکن است. برای تنظیم عادات ماهیانه از دم کرده آن استفاده می شود.

میزان مصرف عرق بید مشک

مقدار مصرف آن نصف فنجان قبل از هر غذا است.

کاربردهای درمانی عرق بیدمشک

عرق آن بی خوابی را از بین می برد. باعث تقویت نیروی جنسی می شود. هضم غذا را تسریع می کند. عرق بیدمشک آرام بخش و خواب آور است. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب شده و قند خون را هم پایین می آورد. برای افرادی که بیماری قند دارند باید نصف فنجان عرق مشک بعد از غذا بنوشند.

عوارض جانبی

نامشخص.

  • سیــر

روش تهیه شربت سیر

مقدار 100 گرم سیر را با مقدار 200 گرم آب و 200 گرم شکر یا قند مخلوط کرده و آن را بجوشانید تا له شود. مقدار مصرف برای این منظور سه قاشق سوپخوری در روز است.

کاربرد درمانی شربت سیر

جهت ضدعفونی دستگاه تنفسی در هنگام بیماری های مربوطه و سرماخوردگی و زکام از شربت سیر استفاده کنید.

مقدار مصرف بولب سیر

مقدار مصرف روزانه 4 گرم سیر تازه (2 حبه) بولب بریده شده برای مصرف خوراکی.

کاربرد درمانی بولب سیر

فشارخون را پایین آورده و تصلب شرائین را معالجه کرده و انسداد رگها را باز می کند. سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است.

عوارض جانبی

در موارد نادر ممکن است علائم گوارشی، تغییرات فلور روده یا واکنش های آلرژیک ایجاد شود. هم زمان با داروهای رقیق کننده خون مصرف نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *