• روغن کرچک

فایده : حباب های بسیاربادوام ، ایجاد کف خامه ای ، مرطوب کنندگی ، نرم کنندگی.

این روغن غلیظ و زرد رنگ است و طی فرآیند سرد از دانه های بته کرچک به دست می آید 90 درصد آن را اسید ریسینولئیک تشکیل داده، که این اسید چرب است و به طور سنتی برای درمان جوش و عفونت های پوستی استفاده شده است. در ترکیب با عسل، روغن کرچک کف قابل ملاحظه ای ایجاد می کند. به همین دلیل، می توان آن را در قالب صابون های شامپویی به کار برد.

روغن کرچک همچنین مرحله به عمل آمدن را تسریع می کند.

  • روغن نارگیل

فایده : کف زیاد، حباب های زیاد، تمیزکنندگی، صابون سفت.

روغن نارگیل ماده اولیه مناسب برای تهیه قالب صابون های سفت، پر حباب و تمیز کننده است. در دمای 76 درجه فارنهایت (4/24 درجه سانتی گراد) جامد است. روغن نارگیل عطرزدایی نشده دارای رایحه بسیار قوی نارگیل است که تنها مقدار کمی از آن در صابون معطر نشده باقی می ماند. اگر در مقادیر بیشتر از 45 درصد روغن های موجود در دستور تهیه صابون استفاده شود ، ممکن است باعث خشکی پوست گردد.

  • روغن زیتون

فایده : تمیز کنندگی ضعیف، نرم کنندگی قوی

روغن زیتون صابونی بسیار ملایم برای کودکان، سالمندان و همه کسانی است که پوست آن ها نیازمند صابون ملایم است، زیرا این صابون ها قدرت پاک کنندگی کمی دارند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و پلی فنول ها است.

روغن زیتون صابونی نرم تر درست می کند، ولی اضافه کردن روغنی مانند روغن نارگیل که به ساختار صابون استحکام می دهد و پاک کننده است، می تواند سفتی صابون روغن زیتون را افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *