یک لایه بردار خانگی و طبیعی به شما کمک می کند تا مواد تشکیل دهنده را بر اساس نوع پوست و خواص مواد مورد استفاده در آن انتخاب کرده و ازمواد شیمیایی مضر در برخی از لایه بردارها اجتناب کنید.

در این مقاله به معرفی چند نوع لایه بردار طبیعی و خانگی و قابل دسترس می پردازیم :

گندم و عسل برای پاکسازی پوست

روش مصرف:

۳۰ گرم عسل را با مقداری روغن جوانه گندم مخلوط و سپس ۴۰ گرم بادام آسیاب شده را به آن اضافه کنید یک عدد پرتقال درشت رابه دو نیم تقسیم کرده و محتویات آن را خارج کنید و با آب داغ به خوبی بشویید . بعد از اینکه خوب خشک شد ، آن را رنده کرده و روی کاغذ روغنی در هوای آزاد به مدت یک روز خشک کنید . سپس آن را آسیاب وبه  مخلوط قبلی اضافه کنید . در مرحله ی بعد مخلوط را روی پنبه مرطوب یا الیاف ریخته برای تمیز کردن پوست از قسمت پایین گردن شروع کنید و با حرکات ملایم و دورانی به طرف صورت و پیشانی بکشید در نهایت پوست خود را با آب فراوان بشویید.

ماسک نشاسته برای پوست های حساس

روش مصرف :

نشاسته برای پوست های حساس بسیار مناسب است کافی است یک قاشق مربا خوری نشاسته را با یک تا دو قاشق مرباخوری ماست ترکیب کرده و از آن برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست دست و صورت استفاده کنید .این لایه بردار در هر بار استفاده باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند تا علاوه بر آبرسانی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده سلول‌های مرده را از بین ببرد‌. می توانید دوباردر هفته از این لایه بردار طبیعی استفاده کنید .

لایه برداری با گلاب و روغن بادام

روش مصرف :

گلاب و روغن بادام هر دو برای پوست مفید هستند و باعث طراوت و شادابی آن می‌شوند برای ساخت یک لایه بردار طبیعی ۱۲۰ گرم عسل را در یک ظرف گرم کنید. وقتی  آب شد، مقداری روغن بادام ، یک فنجان گلاب و یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه و خوب با هم مخلوط کنید تا سرد شود و به شکل کرم در آید. این کرم را میتوانید   در یخچال به مدت طولانی نگه دارید و هر زمان که خواستید برای لایه برداری پوست صورت و گردن و دست ها از آن استفاده کنید . بهتراست این مخلوط را به شکل دورانی روی پوست تان مالش دهید و پس از پایان کار آن را با آب نیمه ولرم بشویید.

قهوه برای پوست های تیره

روش مصرف :

قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید می تواند تاثیر زیادی در پاکسازی و رفع التهابات پوستی داشته باشد برای تهیه این لایه بردار کافی است نصف  فنجان قهوه را با نصف فنجان نمک با دانه های درشت مخلوط کنید و در نهایت یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.

ماسک شاداب کننده برای پوست های خشک حساس و خسته

روش مصرف  :

دو قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری آرد جو مخلوط کنید مواد به شکل خمیر در می آید شیر را به خمیر اضافه کنید تا کشدار شود روی صورت بگذارید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید و بعد از خشک شدن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

منبع :

Instagram.com/giahdaneh

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *