هوای داخل خانه‌های ما آلوده‌تر از هوای بیرون است، بنابراین مراقبت از آن در حد امکان بسیار مهم است.گیاهان خاصی وجود دارند که هوای داخل خانه ما را بهبود می بخشند.
گیاه آلوئه ورا با حذف آلاینده های مضر موسوم به VOC از هوا، جذب دی اکسید کربن و بازگرداندن اکسیژن فراوان به هوای اطراف، به عنوان یک تصفیه کننده هوا عمل می کند.آلوئه ورا به طور طبیعی یک تصفیه کننده قوی هوا است.آلوئه ورا ترکیبات آلی فرار را از بین می برد. VOCها مواد شیمیایی هستند که معمولاً از مصالح ساختمانی، مبلمان، لوازم تمیز کردن و سایر محصولات روزمره به آرامی در هوای خانه‌های ما منتشر می‌شوند. جذب و جداسازی VOC ها در داخل سلول های گیاه ،شکستن زنجیره های کربنی VOCs و استفاده مجدد از آنها برای تشکیل مواد شیمیایی “ایمن تر” مانند اسیدهای آمینه یا سایر ترکیبات آلی ، جذب میکروارگانیسم ها به گیاه، که به نوبه خود VOC ها را تجزیه می کنند، معمولا در سیستم ریشه گیاه انجام می شود.
نشان داده شده است که آلوئه ورا بنزن و فرمالدئید را حذف می کند، دو VOC که بسیار رایج است و در یک خانه معمولی یافت می شود. مشخص شد که این گیاه به ویژه در فیلتر کردن فرمالدئید نیز خوب است. اگرچه نگهداری از آن آسان است، اما در صورت وجود مقادیر بالایی از VOCهای خاص مانند بنزن، در گیاه لکه های قهوه ای ایجاد می کند، بنابراین خود گیاه به عنوان یک نظارت بر کیفیت هوای طبیعی عمل می کند.
بنزن یک حلال خانگی است که به طور معمول در محصولات رنگ، پلاستیک و لاستیک یافت می شود. فرمالدئید معمولا در داخل مواد عایق خانه و همچنین کفپوش لمینت و مبلمان تخته خرده چوب یافت می شود.
این گیاه همچنین توانایی حذف زایلن را از هوای داخل خانه، یکی دیگر از VOCها، دارد. زایلن معمولاً در رقیق‌کننده‌های رنگ، حلال‌ها و لاک‌های داخل خانه یافت می‌شود، اما می‌توان آن را در سایر محصولات نیز یافت زیرا معمولاً در صنایع چاپ، لاستیک و چرم استفاده می‌شود. زایلن بوی شیرینی می دهد.
آلوئه ورا چگونه می تواند دی اکسید کربن را از بین ببرد؟
آلوئه ورا از مسیر CAM برای تبادل هوا با محیط خود استفاده می کند. گیاهانی که از CAM استفاده می کنند به طور فعال تر هوا را با محیط خود در شب به جای روز مبادله می کنند.
به طور خاص، آلوئه ورا در شب سطوح بالایی از دی اکسید کربن را به طور فعال تری جذب می کند و وقتی دوباره در معرض نور قرار می گیرد، اکسیژن آزاد می کند. به همین دلیل، گاهی اوقات به عنوان بمب اکسیژن نیز شناخته می شود.
از آنجا که گیاهان CAM این سازگاری منحصر به فرد “تنفس شبانه” را به عنوان راهی برای زنده ماندن در آب و هوای خشک تکامل داده اند، گیاه آلوئه ورا به طور طبیعی به آب بسیار کمی برای حفظ این فرآیند نیاز دارد.
سایر فواید و معایب آلوئه ورا

اگرچه گیاه آلوئه ورا فواید متعددی دارد، اما لزوماً بهترین گیاه برای بهبود هوای داخل خانه نیست. جایگزین های دیگری مانند گیاه عنکبوت یا آرکا یا نخل بامبو وجود دارد .
بیشتر مردم به دلیل فواید دارویی ژل موجود در برگ های آلوئه ورا نیز به آلوئه ورا علاقه دارند. اما این باعث نمی شود که کل گیاه ایمن باشد. در واقع، برای سگ ها و گربه ها سمی است.
علاوه بر این ملاحظات، آلوئه ورا هنوز هم ممکن است گیاه مناسبی برای خانه باشد. اگر نگران سطوح متوسط فرمالدئید هستید و گیاهی می‌خواهید که در هنگام خواب، سطح دی اکسید کربن و اکسیژن شما را متعادل کند، بدون اینکه نگران آبیاری مداوم آن باشید، پس آلوئه ورا یک گیاه داخلی خوب برای خانه شما است.
منبع:
www.homedetoxing.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *