بالم لب یک ماده موم مانند نرم است که برای کاهش درد ناشی از خشکی یا ترک خوردن لب ها استفاده  می شود. از آنجایی که پوست لب‌ها نازک است، در مقایسه با سایر نواحی پوست، یشتر مستعد خشکی است. این ماده موم مانند به محافظت از لب ها در برابر هوای خشک، باد و به خصوص دمای سرد کمک می کند.
بالم لب اغلب حاوی موم زنبور عسل یا موم کارنائوبا، کافور، الکل ستیل، لانولین، پارافین و پترولاتوم و سایر مواد است. برخی از گونه ها حاوی رنگ، طعم، عطر، منتول، فنل، اسید سالیسیلیک و ضد آفتاب هستند. هدف همه بالم لب ها، حتی آنهایی که مرهم یا کره نامیده می شوند، محافظت از لب ها است. آنها حاوی یک ماده مرطوب کننده (مانند ژله نفتی، کره شی یا لانولین) هستند که از از دست دادن آب جلوگیری می کند موم برای کمک به چسبیدن بالم لب به لب ها اضافه می شود. کافور و منتول موجود در بالم لب دارویی به عنوان بی حس کننده خفیف عمل می کنند و لب های تحریک شده را تسکین می دهند. آنها همچنین موادی هستند که باعث خنک شدن بافت لب می شوند.لب ها نیز مانند بقیه پوست به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارند .
برخی از بالم های لب حاوی ضد آفتاب با SPF 30 و آنتی اکسیدان هایی مانند کوآنزیم Q10 هستند. سایر ترکیبات رایج ویتامین C و E هستند که رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رسانند خنثی می‌کنند.
طریقه ساخت یک نوع بالم لب
موم عسل و کره کاکائو و روغن نارگیل وروغن کرچک و روغن بادام شیرین را روی حرارت بصورت غیر مستقیم قرار داده وبه آرامی مخلوط کرده تا یکنواخت شود سپس به ظرف دیگری منتقل کرده و آن راداخل پوکه رژ لب یا ظرف مخصوص بالم میریزیم.
منبع :
www.webmd.com
پیج اینستاگرام آموزشگاه گیاه دانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *