روغن آووکادو:Avocado Oil      

ایجاد کننده بافت کرمی متوسط، نرم کننده

به رنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد و کمی غلیظ تر از بعضی روغن های دیگر است. سرشار از ویتامین های A,B,D,E و حاوی اسیدهای چرب اولئیک اسید و پالمتیک اسید است. ترمیم کننده و رطوبت رسان مناسب برای پوست های خشک و بالای 40 سال می باشد.

روغن کرچک:  Castor Oil

ایجاد حباب های زیاد و با ثبات، کف کرمی، مرطوب کنندگی، نرم کنندگی

روغن کرچک یک روغن غلیظ و زرد رنگ است که از دانه کرچک که داخل غلاف لوبیایی شکل قرار دارد، به روش پرس سرد استخراج می شود. در حدود 90 درصد آن حاوی ریسینولئیک اسید می باشد که این اسیدچرب به عنوان یک درمان سنتی در مشکلاتی نظیر راش ها و عفونت های پوستی استفاده می گردید. در ترکیب با عسل، روغن کرچک به طور هیجان انگیزی قابلیت کف زایی دارد و به همین خاطر در تولید شامپو بار استفاده می شود. روغن کرچک در تولید صابون به رسیدن به مرحله تریس  کمک می کند.

روغن نارگیل: Coconut oil     

ایجاد کف زیاد، حباب فراوان، پاک کنندگی، سختی قالب صابون

روغن نارگیل یک ماده بسیار موثر در ایجاد سفتی، حباب دار شدن و پاک کنندگی بالا در صابون می باشد. در دمای پایین تر از 24.4  درجه سانتی گراد روغن نارگیل بدون بو، بوی قوی نارگیل دارد که فقط بخش بسیار اندکی از آن در صابون بدون بو باقی می ماند. اگر بیش از 45 درصد روغن های مورد استفاده در فرمول صابون از روغن نارگیل باشد، ممکن است باعث حس خشکی در پوست شود. البته به جز صابون های نمک به دلیل سوپرفت بالا.

روغن زیتون:      Olive Oil

ایجاد پاک کنندگی پایین، بسیار نرم کننده

با استفاده از روغن زیتون می توان صابون بسیار ملایم برای کودکان، سالمندان و یا هر فردی که بر اساس شرایطش نیاز به یک صابون ملایم دارد، تولید نمود چرا که روغن زیتون دارای قدرت پاک کنندگی پایینی است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها نظیر ویتامین E و فنول هاست. این روغن سبب نرمی صابون می شود لذا می توان با استفاده از روغن هایی با قابلیت پاک کنندگی بالاتر نظیر روغن نارگیل، سبب سفتی بیشتر شد.

 

کره شی:  Shea Butter

 ایجاد کف با ثبات، نرم کنندگی، سفتی قالب صابون

کره شی دارای بافت کرمی است که به صابون حالت ابریشمی می دهد. سرشار از اسیدهای چرب و مواد معدنی و ویتامین هایی مانند E, A می باشد. فقدان  قابلیت صابونی شدن به طور کامل، این کره گیاهی را به یک ماده خوب جهت مغذی کردن صابون تبدیل می نماید.

 

کره کاکائو:  Cocoa Butter

ایجاد کف با ثبات، سفتی قالب صابون، نرم کننده، مرطوب کننده

کره کاکائو از برشته کردن دانه های درخت کاکائو بدست می آید. مانند بسیاری دیگر از روغن های حامل و کره ها، این کره نیز منبع غنی از ویتامین های E و سایر آنتی اکسیدان هاست. نوع خالص آن دارای بوی کاکائو و بافتی سفت دارد و در دمای اتاق  کرمی نیست. فقدان  قابلیت صابونی شدن به طور کامل، این کره گیاهی را همانند موم زنبور عسل، به یک ماده خوب جهت کمک به حفظ رطوبت پوست تبدیل می نماید.

ترجمه و گردآوری توسط: مهرناز منتظری

Reference:

Natural Soap Making Kelly cable

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *