شمع های گیاهی، نه تنها باعث ایجاد عطر گیاهی در محیط می شوند ، بلکه تزئین شیشه شمع با گیاهان فشرده فصلی را نیز از لحاظ زیبایی در بردارد. برای تهیه شمعهای گیاهی معطر میتوان از گیاهان دارویی معطر استفاده کرد بدین ترتیب که هم از اسانس و روغن این گیاهان در ترکیبات موم و هم از گلبرگهای خشک گیاه برای تزیین شمع می توان استفاده کرد.
مواد لازم :
• سویا wax
• موم
• ترکیب روغن – بسته به مشخصات و انتخاب روغن ، بین 6 تا 12 درصد نیاز دارید.
• فیتیله ها – باید اندازه آن مناسب بر اساس قطر ظروف مورد استفاده باشد
• ظروف – باید اندازه مناسبی برای نگه داشتن شمع 200 گرمی داشته باشند و در حالت ایده آل شفاف باشند.
• چسب غیر سمی – برای چسباندن گل های فشرده به داخل ظرف شفاف
• برس – برای پخش چسب در داخل شیشه.
• مجموعه ای از گیاهان فشرده – برای تزئین ظرف خود.
در اینجا می توانید از هر نوع پایه مومی دیگری نیز استفاده کنید. توصیه می کنیم برای این کار از ترکیب موم سویا یا کلزا با موم زنبور عسل استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما یک ترکیب مومی می‌خواهید که نرم باشد تا زمان سوختن طولانی‌تری به شما بدهد. توصیه می کنیم در اینجا از یک ظرف شفاف استفاده کنید تا گیاهانی که برای تزیین استفاده می شوند دیده شود .
در مورد ترکیب روغن، می توانید چیزی را امتحان کنید که با مواد گیاهی که قصد استفاده از آن را دارید، مطابقت داشته باشد. برای مثال برای یک رایحه تابستانی :
نت آغازی: پرتقال شیرین، ماندارین یا نارنگی، لیمو و گریپ فروت
نت میانی: هلو یا زردآلو
رایحه پایه: وانیل و چوب صندل
وقتی ترکیب روغن را مشخص کردیم ، نوبت به تزئین شیشه می رسد.
با ذوب کردن موم مورد نیاز خود شروع کنید و آن را در تابه دیگ دوجداره یا یک کاسه مقاوم در برابر حرارت روی یک ظرف آب جوش قرار دهید. یک دماسنج آشپزخانه را همیشه در قسمتی از تابه یا کاسه حاوی موم نگه دارید تا مطمئن شوید که دمای آن را در طول فرآیند کنترل می کنید. بیش از حد گرم نکنید. در حالی که موم در حال ذوب شدن است،شروع به آماده کردن مخلوط روغن و ظروف آن کنید. با یک قسمت از ظرف خود شروع کنید، چسب را با قلم مو به طور مساوی در داخل پخش کنید. شما فقط یک لایه پایه نازک می خواهید.
سپس با قلم مو، شکوفه یا برگ مورد نظر را که می خواهید بچسبانید را انتخاب کنید هنگامی که در جای خود قرار گرفت، چسب را در سراسر گیاه بمالید، مطمئن شوید که در داخل ظرف صاف باشد. این کار را با گیاهان دارویی خود تکرار کنید تا زمانی که نتیجه مورد نظر را به دست آورید. به استفاده از الگوهای تکراری یا هماهنگی رنگی گلبرگ ها و برگ های خود فکر کنید.
به جای چسب، می توانید از موم گیاهی ذوب شده نیز برای ثابت نگه داشتن گیاهان داخل ظرف استفاده کنید. به سادگی مواد گیاهی خود را با استفاده از موچین در موم فرو کنید، سپس با استفاده از یک برس آنها را در داخل ظرف فشار دهید.
در این مرحله موم شما باید ذوب شده باشد. بررسی کنید تا مطمئن شوید دما بین 65 تا 75 درجه سانتیگراد است. هنگامی که دمای موم به 65 درجه سانتیگراد رسید، می توانید مخلوط روغن خود را اضافه کنید. و به آرامی در جهت عقربه های ساعت و سپس خلاف جهت عقربه های ساعت هم بزنید تا از ترکیب کامل و یکنواخت روغن و موم اطمینان حاصل کنید.. هنگامی که چسب خشک شد و موم شما مخلوط و آماده شد، می توانید شروع به ریختن آن در ظروف کنید.
فتیله را از جهت ریزش به کنار ظرف فشار دهید و اطمینان حاصل کنید که دما مناسب باشد. نباید با مومی که خیلی داغ است کار کنید، زیرا ممکن است باعث شود گلبرگ ها، برگ ها و شکوفه ها فوراً جدا شوند.
می‌توانید موم را به ارتفاع دلخواه داخل ظرف بریزید هنگامی که ظرف خود را پر کردید، فتیله را به آرامی به مرکز برگردانید و با گیره فتیله را در مرکز ظرف خود ثابت کنید. پس از خنک شدن موم جای فتیله نیز ثابت می شود .

منبع:
www.thebotanicalcandleco.uk

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *