برای درست کردن دمنوش عشق نیاز به ترکیباتی داریم که هم گرما بخش و هم آرامش بخش و معطر و نشاط آور باشد و علاوه بر خواص گیاهان دارویی رنگ دهنده قرمز باشد .
برای درست کردن این دمنوش از گیاهانی مثل گل سرخ ، بهارنارنج ، خلال پوست پرتقال یا نارنج ، چوب دارچین ، میوه نسترن و چای ترش استفاده می کنیم . ابتدا به بررسی تک تک عناصر تشکیل دهنده این دمنوش می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش :

غنچه گل سرخ : یکی از بهترین گیاهانی هست که در دمنوشها استفاده می شود هم گرما بخش بوده و هم جزو گیاهان معطراست و هم مقوی قلب و نشاط آور می باشد.
بهارنارنج :آرامبخش ، نشاط آور و معطر می باشد .
پوست پرتقال : پوست مرکبات یکی از بهترین نشاط دهنده ها می باشد و باعث جلوگیری از افسردگی می شود و بهتر است که لایه داخلی سفید رنگ آن برای جلوگیری از تلخ شدن جدا شود .
چوب دارچین : طعم دهنده مناسب و گرما بخش بوده و برای سرماخوردگی مفید است.
میوه نسترن : برای تقویت قلب بسیار موثر است و دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد .
زنجبیل : ضد تهوع ، ضد اسپاسم ، ضد التهاب و گرما بخش است و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود .
چای ترش : رنگ دهنده و طعم دهنده خوبی است ولی نباید به مقدار زیاد استفاده شود چون طعم دمنوش را ترش می کند .
طرز تهیه :
برای تهیه دمنوش دمای آب خیلی نباید زیاد باشد و دمای آب از دمای جوش کمتر باشد . غنچه گل سرخ را میریزیم و بهارنارنج را برای اینکه اسانس آن خارج شود خورد کرده و اضافه می کنیم ولی اگر زیاد بریزیم طعم دمنوش تلخ می شود پوست پرتقال و چوب دارچین و میوه نسترن را نیز خورد کرده و اضافه میکنیم زنجبیل را نیز برای طعم و گرما بخشی آن اضافه کرده و برای رنگ آن نیز از چای ترش استفاده می کنیم و به مدت 10 دقیقه می گزاریم تا دم بکشد . و به این صورت دمنوش گرما بخش و آرامش دهنده ای خواهیم داشت .

منبع :
اینستاگرام مرکز آموزش گیاهان دارویی گیاه دانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *